#COMUNICAT. La mobilització ciutadana porta el debat sobre els CIE també a les institucions

Autoria: Josep SalipDos avenços importants aquesta setmana en la lluita pel tancament del CIE de Barcelona i els CIEs d’arreu. D’una banda, el passat dilluns 10 de novembre el Consell de Ciutat de l’Ajuntament de Barcelona es va aprovar una declaració que reclamava replantejar l’internament de persones estrangeres i demanava la implicació de l’Ajuntament en la vigilància i la fiscalització del centre; en les properes setmanes la declaració es debatrà en el ple municipal. D’altra banda, ahir 13 de novembre el Ple del Parlament de Catalunya va aprovar la creació d’un grup de treball per debatre la viabilitat de l’existència dels CIEs.

Des de SOS Racisme Catalunya volem manifestar:

• La nostra satisfacció pel fet que la mobilització ciutadana, els actes dels passats 17 i 18 d’octubre en el marc de la campanya Tancarem el CIE de Barcelona, influenciï en el debat de les institucions. Tot i que hauria de ser quelcom habitual, malauradament no sempre és fàcil fer arribar a les institucions les denúncies i propostes de la societat civil, sembla doncs que en aquesta ocasió han estat escoltades.
  • Entenem que, tant la declaració del Consell de Ciutat, encara pendent de ser aprovada pel Ple Municipal, com la moció presentada al Ple del Parlament; són avenços significatius en la lluita contra el racisme, i en concret contra els CIEs. No obstant, queda molt camí a recórrer per aconseguir el Tancament del CIE de Barcelona, així com també els de la resta de l’estat i d’Europa.
  • Reconeixem el compromís que s’extreu dels documents d’ambdues institucions, però considerem que és important que la societat civil estiguem alerta i pressionem per tal que aquestes propostes no quedin en paper mullat.
  • Cal seguir treballant pel tancament dels CIEs, així com també aturar la llei de Seguretat Ciutadana que, entre altres, vol legalitzar les expulsions en calent; una iniciativa estatal que ahir el Parlament també va rebutjar.
  • Òbviament les nostres reivindicacions i prioritats polítiques van més enllà del que es recull en els posicionaments de les dues institucions, i estan encaminades en l’horitzó d’un país lliure de racisme i capdavanter en la garantia dels drets humans.
  • Continuarem exigint la derogació de la llei d’estrangeria que és l’instrument principal d’articulació del racisme institucional de l’estat espanyol; així com també la necessària i urgent dimissió del Ministre de l’Interior com a responsables de la política racista i criminal dels últims anys.

cabecera-fb-fucsia

Fotografia de portada, Josep Salip.