#COMUNICAT: Per un 11 de setembre antiracista i per la igualtat de drets

Un any més la Diada Nacional de Catalunya es presenta enmig d’un debat profund al voltant de la relació de Catalunya amb l’Estat espanyol.
Dins de SOS Racisme les posicions al voltant d’una possible sobirania de Catalunya són diverses, però totes parteixen d’una premissa: el reconeixement dels drets dels pobles i, entre aquests, el dret a l’autodeterminació.
És per això que volem posar de manifest el nostre posicionament a favor del dret a decidir i la voluntat de que demà sigui una jornada de mobilització i participació que ens permeti avançar en drets i en democràcia.
Tanmateix, volem posar sobre la taula l’oportunitat que suposa aquest procés de construcció de la Catalunya del futur. Hem d’aprofitar aquest debat i aquesta reflexió per aprofundir en les bases de la societat catalana i incloure elements fonamentals com la igualtat de drets i d’oportunitats per a tothom, la garantia dels drets humans i de la justícia social, la construcció d’una Catalunya oberta i inclusiva, un concepte de cultura en evolució constant que s’enriqueix de totes les aportacions i que camina cap al mestissatge,… entre molts altres.
Un procés de transformació com el que s’està obrint ens ha de conduir a una societat millor i, en aquest context, la nostra aposta és clara: Per la igualtat de drets i d’oportunitats, construïm una Catalunya antiracista. La garantia de la igualtat de drets i d’oportunitats per a tothom i la lluita contra el racisme, es formulen com un dels reptes fonamentals als quals haurem de fer front a Catalunya els propers anys.
També considerem fonamental posar avui de manifest, que de cara a la consulta que el Govern està plantejant, cal que aquesta garanteixi la participació de tothom, no podem acceptar com a democràtic un sistema en el qual el 15% de la població no tingui dret a participar, perquè no compleix els principis de la democràcia
És per això que reivindiquem el dret a participar en la consulta popular sobre la sobirania de Catalunya, de totes les persones que hi viuen, independentment  de la seva nacionalitat, cultura, religió o color de pell. I continuarem reivindicant  i exigint el seu dret a vot en futures eleccions, referèndums o altres consultes democràtiques, tal com hem fet fins ara.
El dret al vot és una conquesta democràtica decisiva, i d’un alt contingut simbòlic: no es pot parlar de democràcia universal, ni d’autèntica integració, si es denega el dret de vot a una part de la població. No deixem perdre aquesta oportunitat.
Per altra banda, en aquestes dates no podem obviar un fet tan greu com és la presència del feixisme a les nostres places i carrers. Rebutgem i denunciem les concentracions i accions de caràcter feixista, tan aquells que es manifesten en contra dels actes independentistes, com aquells que participen dels actes propis de l’11 de setembre. I demanem a organitzacions, partits polítics i societat civil que no deixin espai al discurs de l’odi: amb el feixisme i el nazisme, tolerància zero.
Desitgem un bona Diada a tothom, antiracista i caminant per la igualtat de drets.
I us convidem a veure i difondre el vídeo “Quina Catalunya vols?“, editat per aquesta diada.

11/09/13 Quina Catalunya vols? from SOS Racisme-Catalunya on Vimeo.