#COMUNICAT: Un atac als dres i llibertats de les persones estrangeres

UNA VEGADA MÉS EL PP MOSTRA LA SEVA CARA MÉS RACISTA I POPULISTA

El Partit Popular de Catalunya vol proposar una moció al Parlament en la que insta al  Govern a regular diversos aspectes, barrejant temàtiques, competències i àmbits, que suposen un atac als drets i llibertats de les persones estrangeres.
La moció que el PPC per una banda proposa restringir les ajudes no bàsiques a les persones d’origen estranger en situació irregular i que no portin un mínim de 18 mesos empadronats, sense concretar, però, les ajudes a les que fan referència.
També recull altres de les promeses “estrelles” del Partit Popular de Catalunya dels darrers anys: insta als ajuntaments a delatar a la policia els estrangers en situació irregular que consten al padró; parlen una altra vegada del contracte d’integració en el que les persones d’origen estranger s’haurien de comprometre a respectar les lleis i fer el possible per integrar-se. Es fa referència al vel integral: demanant la prohibició del vel a les escoles per a les menors de 16 anys i demanant al Govern de Catalunya que faci les gestions necessàries per prohibir l’ús del vel integral.
El document elaborat pels populars sembla extret d’una coctelera xenòfoba, on han barrejat diferents temes habituals dels populars, amb un punt comú: el discurs populista que busca obtenir rèdits electorals, que promou la divisió de la població per origen i alimenta la imatge de les persones d’origen estranger com a usurpadores de les ajudes socials i no com a persones que tenen accés a uns drets que haurien de ser universals.
Un cop més no ens sorprenen ni el discurs ni les maneres del Partit Popular, així com tampoc la seva manca de responsabilitat política i social, amb paraules i propostes que són un perill per la pau social, i que fan més gran el risc de fractura: fent que les persones més vulnerables acabin competint per accedir a uns ajuts que haurien d’estar garantits per una bona definició i aplicació de les polítiques socials.
Demanem  al Govern i a la resta de forces polítiques representades al Parlament de Catalunya que aturin les propostes populistes i xenòfobes que plantegen un model de país racista i excloent.
No podem permetre aquesta normalització del racisme institucional, que es va colant pels diferents nivells i estaments de l’estat i en conseqüència també als diferents espais i àmbits de la nostra societat. Una societat on hi tingui cabuda el racisme mai no serà una societat justa i democràtica.
Des SOS Racisme Catalunya, com associació antiracista i de defensa dels drets humans, no callarem i denunciarem les qualsevol proposta política o acció que encengui els focs del racisme a la nostra societat, i que posi en perill l’estabilitat social al nostre país.

SOS Racisme Catalunya

Barcelona, 28 de maig del 2013