#COMUNICAT: L’odi mata

Davant la notícia de la mort de Clément Méric a mans d’un grup d’extrema dreta, des de SOS Racisme volem fer arribar la nostra consternació i solidaritat, en primer lloc a la família i als companys i companyes de la víctima, i en segon lloc, a la societat en general.

No és el primer cop que alertem de que el racisme i el feixisme són armes de destrucció massiva. Aquest cop la víctima ha estat un jove estudiant, militant antifeixista, el proper cop pot ser qualsevol altre.

Per això des de SOS Racisme Catalunya donem suport a la convocatòria que des d’Unitat Contra el Feixisme i el Racisme fem avui a les 22h davant del Consolat Francès: Ronda Universitat, 22 de Barcelona.

Davant la crescuda dels grups i moviments d’extrema dreta a arreu d’Europa, pensem que és bàsic que tota la societat, tots els actors i agents socials que en formem part, ens posicionem en contra de qualsevol manifestació racista i feixista.
Aquelles petites coses que sovint deixem passar, resulten ser autèntics balons d’oxigen per a l’extrema dreta al carrer i a les institucions.

Aquesta lamentable mort ens evidencia com cada cop es normalitzen discursos i posicionaments més extrems, i aquests tenen fatals conseqüències.
És per això que fem una crida a totes les persones i tots els agents socials, per parar els peus a les persones que fan us de discursos racistes i feixistes, perquè del discurs a l’acció, la línia divisòria és molt fina; tal i com va quedar palès, una vagada més, el passat dimecres als carrers de Paris.
Existeixen mecanismes legals que permeten lluitar contra els actes, declaracions i ideals racistes i feixistes, i cal aplicar-los. Però l’autèntic repte el tenim al carrer, i en el dia a dia de tots i totes.
Cal que cadascun i cadascuna de nosaltres actuem com a petits murs de contenció, que en la globalitat de la societat han d’esdevenir un cordó sanitari, que serveixi per aïllar les posicionaments i les idees racistes i feixistes.
Ens hem de creure que podem i ens hem d’apoderar, com a societat civil, per fer front a actituds i idees racistes i feixistes.
Tristament el racisme i el feixisme maten, no permetem que segueixi fent-ho.

Barcelona 7 de juny de 2013
SOS Racisme Catalunya