#COMUNICAT: President, no es reuneixi amb l’extrema dreta

Demà divendres 17 de gener el Sr. Artur Mas, President de la Generalitat de Catalunya, té previst reunir-se amb el Sr. Roberto Maroni, President de la Llombardia que està de viatge institucional a Catalunya.

El Sr. Roberto Maroni és un dels dirigents de la Lliga Nord, un partit xenòfob i d’extrema dreta que malauradament té una important representativitat a diferents nivells de les institucions italianes.

La Lliga Nord es caracteritza pel seu discurs racista i feixista, ha promogut diferents accions de violència directa contra persones d’origen immigrant i té vincles reconeguts amb el Front Nacional de Le Pen o amb la xenòfoba Plataforma per Catalunya.

Catalunya està vivint un moment crucial, lluitant per decidir democràticament el seu futur i construint poc a poc el model de país que vol ser. Les aliances amb partits i dirigents d’extrema dreta no fan més que allunyar-nos d’un model que garanteixi la igualtat de drets i oportunitats, la construcció d’una Catalunya lliure de racisme i amb la plena ciutadania de totes les persones que la conformen.

Des de SOS Racisme considerem que el President de la Generalitat no pot trobar-se amb persones, que tot i el seu càrrec, representen idees que són antidemocràtiques i que atempten contra la dignitat de les persones. Per això, i en defensa de la democràcia i la convivència, li demanem al Sr. Artur Mas que anul•li la reunió que té prevista amb el Sr. Roberto Maroni i que s’uneixi a la construcció d’una Catalunya amb justícia social, igualtat d’oportunitats i cohesionada.

Encoratgem a totes les persones que comparteixin aquest posicionament, que signin la petició a Change.org llençada per Unitat contra el Feixisme i el Racisme: