Comunicat sobre el Síndic de Greuges i l'ordenança de Vic

SOS Racisme davant la resolució i dictamen del Síndic de Greuges, sobre l’ordenança municipal reguladora dels ajuts socials de Vic recomanant la seva retirada per ser discriminatòria, arrel de la queixa presentada per la nostra entitat (conjuntament amb l’associació Veus Diverses), vol manifestar que:

• Aquest dictamen posa de manifest la necessitat de treballar per la cohesió social a partir de polítiques integradores fonamentades en la igualtat de drets i oportunitats i no a partir d’iniciatives basades en discriminar als col·lectius més febles, estigmatitzar a les persones immigrades i en regular la convivència a cop de normatives sancionadores, vinculant immigració- necessitat d’ajuts socials-incivisme.
  • La necessitat de garantir en una societat democràtica els ajuts socials per part de totes les administracions per tots els ciutadans i ciutadanes indiferentment del seu origen.

Per aquest motiu, i pendents de poder fer un estudi més ampli del dictamen rebut el 27 de aquest mes, des de SOS Racisme volem fer arribar una sèrie de demandes i reflexions:

• Demanem a l’Ajuntament de Vic i a totes les forces polítiques del consistori que tinguin present aquest dictamen i retirin aquesta ordenança discriminatòria.
  • Demanem per lògica la retirada d’altres normatives similars d’altres municipis com Franqueses del Vallès.
  • Animem a la ciutadania i al teixit social a denunciar aquelles ordenances municipals similars que puguin existir en els seus municipis.
  • Exigim a tots els partits polítics que tinguin present aquesta resolució a l’hora de planificar les polítiques municipals i molt més en un any d’eleccions municipals com aquest 2007, de vetllar perquè els seus programes electorals garanteixin la igualtat de drets i no es basin en la demagògia posant en perill la cohesió social. Està en joc el model de societat dels propers anys.
  • Demanem una coordinació entre les diferents administracions: Generalitat, Diputació i ajuntaments per tal de treballar per unes polítiques al servei de tots els ciutadans i ciutadanes. És responsabilitat d’aquests poders públics no agreujar l’apartheid jurídic que pateix la població immigrada per la seva condició de no nacionals i la política d’estrangeria.

Des de SOS Racisme farem arribar el dictamen a totes les forces polítiques i la Generalitat així com manifestem la nostra voluntat de treballar conjuntament amb els consistoris de Vic i les Franqueses del Vallès per tal de donar un canvi de rumb a aquestes iniciatives locals.
SOS Racisme Catalunya
29 desembre 2006