#COMUNICAT: UCFR demana la dimissió de María de los Llanos de Luna

Com a entitat membre d’Unitat contra el Racisme i el Feixisme (UCFR) difonem el comunicat emès ahir per la plataforma demanant la dimissió de la Delegada del Govern a Catalunya.
Com anem difonent al llarg del dia, la Delegada del govern espanyol a Catalunya, María de los Llanos de Luna, del Partit Popular, va lliurar el dissabte passat un diploma a la Hermandad de Combatientes de la División Azul. Unitat Contra el Feixisme i el Racisme, plataforma que aglutina unes 350 entitats socials, polítiques i culturals, demana el seu cessament immediat.
Homenatjar la División Azul és com homenatjar a les SS; es tracta de persones que es van presentar com a voluntàries per lluitar al costat de Hitler i per al nazisme. Cada voluntari espanyol permetia que un soldat alemany més pogués dedicar-se a l’Holocaust.
Aquest fet se suma a altres fets recents molt greus. Fa uns mesos, la mateixa delegada de govern es va fotografiar amb un antic dirigent de Plataforma per Catalunya (PxC), Gerard Bellalta, que va participar personalment en un atac violent contra un membre d’UCFR, un home de 60 anys.
Aquestes incidents són encara més lamentables per succeir després d’una sèrie d’incidents en els que dirigents del PP han acusat, de manera totalment irresponsable i sense fonaments, a activistes dels moviments socials de ser nazis. En aquest cas, María de los Llanos de Luna demostra tenir relacions amb nazis de veritat; per això, no és acceptable que ocupi cap càrrec polític en una societat democràtica.
També volem destacar que els fets recents tornen a demostrar la relació de PxC amb el feixisme més descarat. Un dels nostàlgics de la División Azul va ser Carlos Oliva, dirigent de les joventuts de PxC. Per la seva part, Nacho Mulleras Vinzia, regidor de PxC a Olot, va comentar al seu Facebook: “Visca la ‘Hermandad de la Divisón Azul’ de Barcelona!!! Excel·lent la vostra desfilada de dissabte”. Es dóna la casualitat que fa pocs dies el mateix Mulleras va negar les declaracions per part del nou grup d’UCFR a La Garrotxa que el relacionaven amb el feixisme.
Des de fa pocs dies, a UCFR comptem amb un grup de coordinació al Parlament, format per diputades i diputats dels diferents partits adherits a UCFR que hi tenen representació. Passarem la demanda a aquest grup perquè impulsin i transmetin, de manera unitària i coordinada, la nostra crida pel cessament i la inhabilitació per cap càrrec públic d’aquesta irresponsable política.
Si el PP no vol posar en dubte el seu compromís amb la democràcia, no té cap més opció que la de fer el necessari perquè María de los Llanos de Luna deixi d’ocupar aquest càrrec.
Unitat Contra el Feixisme i el Racisme
Barcelona 16 de maig de 2013