INFORME ANUAL 2011. SOBRE EL RACISME A L’ESTAT ESPANYOL

Per setzè any consecutiu, la Federación de Asociaciones de SOS Racismo en el Estado Español presenta el Informe Anual sobre el racismo en el Estado español. Aquest document analitza l’estat de salut de l’estat en matèria d’estrangeria, discriminació, conflictivitat laboral o extrema dreta, sense oblidar el context europeu cada vegada amb més influència a la política migratòria estatal.
Descarrega informe: INFORME ANUAL 2011. SOBRE EL RACISME A L’ESTAT ESPANYOL
Un any més, el panorama que dibuixa l’Informe és preocupant. A la crisi econòmica, que ja marcava una tendència d’augment de les actituds xenòfobes entre la població, s’ha afegit un discurs populista que ha tingut el seu punt àlgid a las eleccions autonòmiques catalanes del novembre del 2010.Tot això contribueix a implementar a la societat una política de prioritats en el repartiment dels recursos socials cada cop més escasos, acceptant amb preocupant naturalitat que la població migrant vegi limitat el seu accés a aquests.
Volem recordar que el Informe Anual és l’únic estudi sobre racisme i xenofòbia que es realitza anualment a l’Estat espanyoli que no rep cap ajuda econòmica. Per aquest motiu, amb la compra del llibre doneu suport a la tasca d’entitats de SOS Racisme arreu de l’Estat.